SaHaBaT IsTiMeWa

Monday, February 16, 2009

Indahnya Permandangan Sawah...




Inilah permandangan indah Kampung my hubby, Kampung Sawah Sempadan yang terletak di Tanjung Karang, Selangor. Dekat jer kampung hubby aku nih..balik hari pun boleh..huhuhu..kalu bole hari2 dia nak balik kg tengok sawah dia.

Cantikkkan, permandangannya...saujana mata memandang, rase tenang, damai n tenteram...jauh dari kesibukan kota batu..mase memula dulu aku memang tak percaya aku dok kat tengah2 sawah..ye le, org tak penah sampai kat kawasan sawah..lawa woo...terpegun aku ngan kehijauannya..



Kalu nak tau, sawah nih hubby aku yg usahakan dengan tulang 4 keratnya..jangan tak caye, hubby aku walaupun kurus tapi semangatnya kuat..dari tabur padi, meracun, membaja, buat lorong sampai ler terhasilnya semula padi..mmg dia ler yang buat semuanya..banyak gak proses..kena sabar wooo..ape2 pun aku bangga ngan semangat dia yg kental..semoga sawah yang sayang usahakan akan terus subur dan mendatangkan hasil..hidup pesawah..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails