SaHaBaT IsTiMeWa

Tuesday, May 31, 2011

Bakal Baby ke 3 Girl

Syukur pada Tuhan Yang Maha Esa kerana mengurniakan saya kesihatan yang baik. Alhamdulillah, baby dalam perut semakin membesar. Mudah dipermudahkan kelahirannya. Insyaallah.


Ahad baru2 ini 29/5/2011 saya sempat buat scan 3D sekaligus dapat lihat secara 4D di Klinik Medi Nur, Puchong Utama. Berdebadar jga nak p memulanya, maklum la saya p keseorangan tanpa ditemani HB tercinta. Kebetulan HB saya ade kursus di Kedah. Saya dapat info tentang Klinik ni ade buat sacn 3D pun dari seorang kawan, dalam jangkasama yang sama saya google juga KASIHKUSAYANG.COM..bayarannya Cuma RM100. Mula2 saya nak buat temujanji di klinik saya cal, hingga esok klinik tu baru cal saya, lambat betul..saya pun cari dari blog2 member2 yg pernah buat sacn ni, kemudian saya dapat info dorang SMS terus dengan sonographer klinik tu MS JEZZLYN (seorang berbangsa Cina) dan terus buat temujanji pada ari Ahad 29/5 dgn beliau. Saya pun bayar di kaunter macam biase RM100.


15 minit menunggu nama saya pun dipanggil, masuk2 je dalam bilik MS JEZZLYN, katenya kalu buat appointment dengan beliau terus Cuma bayara RM90 je..ok la kalu macam tu, dapat balik RM10 ku tadi. Skang mase untuk tengok baby dalam perut pulak..wah! memang teruja habis, sbb tgk pic baby org lain mcm bes je..skang nak tengok gambaran baby saya pula..jeng2 jeng..berdebar seketika…sedia..dah nmpak baby..wah! macm tu rupenya baby dalam perut bergerak..dia tendang2 perut saya, rupanya baby saya ni mmg pemalu la, nak tengok mukanya pun tak dapat sebab dia tutup mukanya dengan kaki dan tangannya, pastu asyik menguap je..ngantuk sangat kot dia, mudah2an dah besar nanti dia jd anak yang rajin..jd tak dapat la lihat mukanya dengan jelas, Alhamdulillah, smuanya ok, tulang blakang, kaki, tangan dan lain2 sempurna..skang kandungan saya 26 mggu berat baby hampir 1kg..mis jezzlyn cakap beratnya normal kalu ikut carta..mudah2an baby makin membesar ye baby..


Tiba mase nak tengok jantinanya pulak, memandangkan saya sudah ade 2 orang puteri…huhuhu..mmg la saya mengharapkan baby boy sangat2, tapi jika Tuhan Yang Maha Esa anugerahkan saya baby girl, sayadan suami terima dengan redha kerana ia adalah satu Anugerah yang tidak terhingga dariNYa. Kami bersyukur sangat2..setelah scan miss jezlyn cakap lain kali cuba lagi J..jad baby dalam perut saya memang bay girl J..alhamdulillah, syukur…

Scan ni Cuma ambil mase lebih kurang 30 minit sahaja, kite dapat lihat baby dapat perut kite melalui skrin yng dipasang betul2 dihujung kaki kite. Puas hati la, dapat 1 keping CD dengan gambar 3D dan video skali, dan mis jezzlyn akan printkan sekeping gambar bewarna baby untuk simpanan kite. Terima kasih MS Jezzlyn, seorang yang sangat peramah. Rase macam nak datang scan lagi untuk mase akan datang, sebab tak dapat tengok muka baby..pasni nak cari name untuk baby girl saya ni pulak. Sebab nama yang saya ade Cuma nama baby boy..sejak tahun 2007 name ni kami simpan, selagi tak dapat boy, insyallah kami akan berusaha.Mudah2an..kawan2 doakn ye..

3 comments:

Sabihah said...

suke nye sy baca...menitis air mata...walau anak yang ke brape pun, stiap kali scan tgk bby dlm perut, terasa besarnye kuasa Tuhan...kan??

insyAllah, berkat doa ibu bapa, anak pasti akan jd anak solehah...insyAllah..^_^

Ummi Eisya&Amani said...

tak pe,nanti dptkan bby boy lak ye...yang penting semua sihatkan..

Papa @ Mama Zara Sofea said...

hi... Slm perkenalan...

Saya pun scan kt situ.. tp amik masa lama kt sejam sbb baby x mau tunjuk muka & jantina..jezzlyn usaha cuit suh baby plg muka sbb kalo dia x tunjuk muka, charge tidak dikenakan... Alhamdulillah dpt gak tengok... best kan?...hihihi...

http://zarasofea.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails