SaHaBaT IsTiMeWa

Monday, June 18, 2012

Tumpang Sedih :(

Td ade seorang kawan dr jabatan lain anta surat kt cni, namenya Hadi, skali pandang tgk dia btl2 da kurus..tanya kat dia pesal ko kurus..pastu dia cerita yang abg dia baru je mninggal muntah darah..sbelum ni abg dia mmg sakit hati..mninggal atas pangkuannya pulak tu..dia jd trauma..mane2 dia p je tbau darah…

2 ke 3 hari sbelum abgnya mninggal, ayahnya ade bhajat nak bkahwin lagi sebabnya maknya sudah 4 than mninggal dunia..dalam pakat2 dan dah bli sgala hantaran dan cincin smua…abgnya mninggal… selang beberapa hari selepas abgnya mninggal..dapat pulak brita yang bakal mak dia jatuh bilik air, sakit dan mninggal pulak..skang ayahnya mmg dok ngan dia dan dia yg mnjaga segala kbajikan ayahnya, katenya adik bradik yang lain lepas tngan sebab semuanya da ade family masing2..dia je yg belum bkahwin..kesian dia..umurnya da 39, dia mmg rapat denga arwah abgnya td…sgala masalh dicurahkan kepada abgnya..tapi sekarang tempat mncurah masalh sudah tiada..dia stress sngt katenya, sampaikan sehari 3 kali dia mngalirkan air mata..4 hari x dtg kje dan 2 hari x tdo dgr leteran ayahnya..ayahnya pulak skang da jd lintang pukang sbb bakal bininya mninggal..lag mmbuatkan dia stress..

Yang paling saya sedih bile dia tunjukkan sms akak iparnya, akk iparnya ade anak berumur 6 tahun, namenya Haziq..mase ayhnya mninggal dia ade kt ctu , dia Tanya pada ibunya ‘ knape ayah mninggal x pakai baju, dalam kubur tu kan gelap, x sejuk ke? Kalu hari2 doa ayah balik x?’ ..sedihkan…

Haziq pulak ade seorang adik, adiknya baru 1 blan..name adiknya arissa..x tbayang rasenya ape yg ditanggung oleh kakak iparnya…ape2 pun smoga hadi kuat dan kakak iparnya tabah mnjalani hari2 bsama anak2 tsayang…smoga roh arwah abgnya ditempatkan dikalngan insan2 yg beriman dan soleh..amin

2 comments:

geez said...

Takziah buat keluarga mereka...... Moga tabah menghadapi..... Sesungguhnya dugaan tu amat berat.... Moga kita tidak diuji sehebat tu.... Al fatihah....

Orked said...

sedih bile dgr cerita dari mmber tu..insyaallah..

Al-Fatihah...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails