SaHaBaT IsTiMeWa

Friday, November 30, 2012

Hanya Tinggal 2 minggu....


Pejam celik pejam celik minit berdetik jam dan masa terus berputar laju..rupanya tinggal lagi 2 minggu kenduri kahwin adik saya Deqna. Deqna ni adalah adik bongsu saya, kami hnya 3 bradik je, 2 pompuan 1 lelaki..pompuan sulung saya la, yg no 2 adik lelaki, ejam, da kahwin dan ade 1 puteri berumur 2 thn 3 bulan.

Ni adalah kenduri kahwin yang terakhir dalam keluarga kami, lepas ni da xde lagi kenduri. besar.kalu ade pun tunggu puteri2 saya dewasa. Majlis kahwin dorang pulak lah…heheh…anak baru kecik lagi yer…da piker nk bermenantu…heeee

Jangan tak tau, hantaran satu pun belom siap..huhuh nasib baik deqna tak marah. Maklum la anak2 saya kecil lagi. Bile nak keluar mencari barang ade je yang nak membontot, lagi2 sikecil afiqah qasrina..2 kakaknya tak payah cakap la, pantang lepa..adoii. Pening dibuatnya. Mane nak cari bungan, reben dan lain2…hadiah untuk cabutan bertuah pun baru balut separuh…yg tu kejap je, tak perlu nak memikir, ade kertas balut je…kalu hantaran kena mikir nk buat camne…nk menegak, melintang..bunga ketepi ke bunga ke kanan…tema cam biasa la pink..heee..mudah kan, lagipun pink ni menarik, bagi saya la

Buah tangan untuk tetamu smua da siap sedia, Cuma tinggal nak memacking je..mggu depan bole la start packing. Kad jemputan cam biasa memang dan ter edar pn. Jemputan 1000 orang.

Tukang masak pulak macam biasa la Mak cik hasmah ketua rukun tetangga kampong kami. Dia yang akan mengatur segalanya..sebab mase kenduri kahwin saya dan ejam dia yang masak juga..

Kite tggu je la majlisnya nnti ye…hehh

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails