SaHaBaT IsTiMeWa

Friday, August 7, 2009

Mamy Poko...

Banyak benda yang nak kena beli kalu ade anak kecik @ pun anak besar ye tak?…barang budak2 nih lagi mahal dari barang owang besar ka?…
Jadi demi anak2 mak bapak kene ler bekorban…begitu ler kasihnya mak ayah, ibu n abah pada anaknye..

Contohnya pampers..pampers budak mmg mahai..tapi ade macam jenama ler..huggies, pet pet, tesco, giant, mamy poko n byk lagi ler (tak ingat nk sebut ler) …yang paling terkenal drypers ler…

Tapi pampers ni tak smua menepati citarasa ku n suami sebab anak ku penah melecet2 punggungnya coz guna benda nih..


Tapi setakat nih kami guna drypers n drypantz je..drypers digunakan di siang hari n drypantz lak guna time nak p jenjalan coz tak mudah bocor. Yang terbaru abahnye Qila gunakan mamy poko…sebab menurut kengkawannyer mamy poko nih bagus..jadi kami pun menerai ler..wow! mmg betui ape yang diperkatakan..walaupun harganya mahai sikit tapi berbaloi…dah 6 bulan kami mencubanyer..mmg puas hati..tapi guna untuk waktu malam jer..kalu si Qila mandi kul 6.30 petang…sampai pagi esok pun tak bocor lagi tau..tapi kalu pakai drypers waktu malam dah abis tilamnye basah..alhamdulillah, aku mmg suka pakaikan Qila mamy poko nih. (malam je tau).


Tengok ler brape banyak abah dia belikan untuk dia..jumpa je yang sale pasti beli..baru2 nih kat jusco taman equine yang besar tuh RM42 +.. abah dia beli 2..yg kecik tuh RM33+ abah belikan 2 juga..tapi satu dah pakai dah…drypers 2 untuk adik n 2untuk Qila…

Adik dia Alesya lak pakai drypers jer …sebab budak kecik nih kurang kencin..jadi membazir ler pakai yang mahal2 nih..betui tak…

Fuhh! Banyak jugak kosnyer ek..tapi tak pe ler..smuanyer untuk kebaikan anakku..

Semoga mereka sihat2 dan sentiasa di berkati olehNYA…

Amin…

2 comments:

Mama_Aqish said...

tol tu...kita pun pakaikan aqish mamy poko "TIDUR LENA PAGI SENYUMAN"...bak kata lagu mamy poko tol tak??

Orked said...

tul tue mama_aqish..mmg qila tidur lena ngan mamy poko nih ...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails