SaHaBaT IsTiMeWa

Monday, February 7, 2011

Mane nak cari petai??

Besnye dapat makan petai ni..besar2 tul matenye..meleleh air liurku dibuatnye

Hwaa..mane nak cari petai?? Puas ku cari tapi tak jumpa..sampaikan ke Pasar Tanjung Karang tapi tak jumpa..nyah ngape tah tekak ni rase teringin nak makan buah tu..

Dah Tanya kat pakcik2 n makcik2 yang jual sayur kampong, tapi katenye ‘petai skang mahal..mate pun kecik2..tak brani kami nak ambil, nanti tak laku’

Tapi misi pencarian petaiku takkan berakhir sampai disini..akan ku cari juga sampai dapat…kalu petai yang dah berkopek tu banyak je, kat kedai..tapi tak fresh..tak sedap..yang yang fresh..ade kulit lagi..

6 comments:

atty's said...

sedapnya petai..lama giler tak makan petai dah..sbb kt umah kty sorg je yg makan

ch@ said...

kak, kalau jumpa pos sini kak, yummi-yummi, mkn begitu sj dgn nasi panas. Allah hai, kecur liur ah.

karipapsayur said...

kena beli petai kat giant etc. da siap kopek dah salunya kan.

ini kalo ngidam mengandung nih.. garu kepala la laki nak mencari petai masih dalam karung! ha ha

Orked said...

atty : hui! petai mmg peberet kite..HB pun x ska mkn petai, nnti bilik air busuk katenye..tpi kite kalu mkn x hengat..

Orked said...

cha : air liur akak pun dah lame kecur ni..mmg bes mkn ngan nasi panas pastu cicah ngan budu @ sambal belacan..hebatnye rase..walla..kat sane pun susah nk jumpa petai ke? nnti cha jmpa pos kt akak jga yer..:)

Orked said...

karipap sayur : petai yg dah kopek x bes ar..kurang rasenye..

kite nak yg ade kulit2nye..

Tu la pasal da cari kat tanjung karang dan puchong serta shah alam..bayang petai pun x jumpa..yg jumpa jering je..tapi nak tak nak beli la juga jering tu..:)..baby ngidam nak makn kot :)..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails