SaHaBaT IsTiMeWa

Monday, April 11, 2011

Takziah buat Samsiah

Salam takziah diucapkan buat temanku Samsiah Mohd Yusof atas pemergian suami tersayang pada hari Sabtu yg lepas 9/4/11. Semoga arwah ditempatkan dikalangan insan2 yg soleh dan beriman.


Sebenarnya amat terkejut dengar berita ni, tu pun dapat sms dari sahabatku Leha yg mengatakan suami Samsiah meninggal ptg Sabtu. Bukan terkejut sebab ape, sebab mereka baru aje mengadakan majlis perkahwinan belah pompuan pada 13 Mac 2011 yg lalu dan menikah seminggu sebelum tarikh sanding. Tup2 dapat berita yg mengejutkan ni. Ceritanya mereka pergi berbulan madu kat Pulau Redang, Terengganu.. dengarnya HB dia lemas. Cerita lebih lanjut saya kurang pasti..kalu tak silap dorang p ari Khamis/Jumaat..sedih sebab kegembiraan mereka bertukar menjadi tragedi. Ialah jodoh, ajal dan pertemuan ditangan Tuhan, kita hanya merancang Tuhan yang tentukan semuanya.


Semoga arwah tenang di Sana dan buat Sam, smoga tabah menghadapi ujian yg berat ini. Relakan pemergiannya. Tuhan lebih menyayangi dia.

12 comments:

[-suziey-] said...

Allahuakbar..kesiannya..lemas time bulan madu..aduhhh mmg tamparan hebat..smga samsiah tu tabah la dgn ujian Allah ni..

not irene said...

sampaikan salam simpati saya
ALfatihah buat arwah suami dia

hqfizulhqkim said...

Innalillahiwainnailaihirajiun. Salam takziah.

Adlin a.k.a Kyra MomS said...

dugaan hebat utk samsiah..semoga dia tabah melalui ujian Allah ni..jodoh pertemuan dan ajal di tentukan OlehNya...sedih gak baca n3 ni

azrin_zelina said...

Al-Fatihah, moga arwah ditempatkan dikalangan org2 yang beriman..Amin

The Queen @ Widelia said...

takziah buat teman nya.. adik kawan lina ada pegi redang jgk.. dia pun nmpk tragedi nih... katanya dia terkejut tgk org melambai-lambai mintak tolong sbb lemas... semoga arwah ditempatkan di kalangan org2 yg terpilih..

Firdaus said...

i n my company trip at this place on dat time.we all ade mase this incident happen at pulau redang lagoon resort. so sad coz pi snorkling sesame n take same boat ari jumaat..and sabtu pagi n then sabtu petang die lemas..nampak how die swim n lemas but xleh nak wat pape coz ombak besar on dat time..even we all not of the part of their family but until now still terasa sedih. Takziah to his wife n family.al-fatihah

Orked said...

Terima kasih buat kwn2 yg mdoakan..smoga arwah suami sam tenang di sana dan ditempatkan dikalngan insan yg soleh.

lina : ye ke, maknanya time tu ade org nmpak tapi x sangka2 dia lemas..kalu pandai berenang msti da tolongkan..

Orked said...

Firdaus : ye ke, ye le kalu dah omabk besar ssh la nak selamatkan kan wak..tapi semuanya suratan takdir..saya yakin wife dia seorang yg kuat..

Firdaus said...

sedih tengok wife die afta dat incident coz mase kejadian wife die kat chalet.we all sume cari sape yang accompany die on dat trip last the owner of the chalet inform dat guys datang gan wife die.mase inform wife die tu sedih tengok die terkejut n then die bgtau baru kawin 2 minggu.inai pon merah lagi kat jari..huhuhu.pelatih scuba diving kat situ2 gak yg selamatkan die.tapi mase diorang jumpe die memang dah meninggal dah. dah takdir.

Orked said...

sape yg x sedih, insan tsayang pergi begitu sahaja dgn sekelip mata..dah la bru mndirikan mahligai bahgia..

Saya pn prnh alami smua tu, mmg sedih. Tp situasi saya lain. Yg mninggal tu tunang saya. Mase tu thn 2003. Lagi seminggu nak kawin, psiapan smua dah siap. Rase kalu ikutkan hati mcm2 bole jd, tp nasib baik fikiran saya time tu masih waras. Tapi kisah sam lg sedih..

saya dgr dri kakaknya smngat adiknya skg x kuat, mudah2an keluarga sntiase mberikan sokongan yg tbaik buat dirinya.

Orked said...

Alhamdulillah, thn 2006 saya btemu jodoh ngan HB saya sekarang dan bahgia brsama 2 org puteri. Mudah2an kebahgiaan yg saya miliki akan kekal hingga hujung nyawa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails