SaHaBaT IsTiMeWa

Wednesday, July 4, 2012

Afiqah Yak Yak Belon...


Assalamualaikum…

Ahad baru2 ni p Giant nak cari pampers angah, sebab kt giant pampers pet pet 2 pek hanya RM60.99..berbaloila kan..pampers ni pun angah pakai pada waktu malam nak tido aje sbb dia x pandai lagi nak bangun kencing malam2..

Nak dijadikan cerita smpai kat kaunter juruwang, kat tepi2 tu ade lah gantung macam2 gula2, bateri2 dan macam2 lagi lah…tetiba anak2 saya terpandang pada BELON…haa BELON…dorang ni memang suke BELON…ape lagi, da 2 orang, beli la 2 BELON..kakak BELON kecik..angah pulak BELON besar dan macam pek besday party tu…mmm..membazir btul..ntah ape2 ntah..bukan bole makan pn…
Selesai membayar kat kaunter, kami mpun mnuju ke parking, masuk kete sibuk minta tiupkan BELON…da la si BELON kecik tu susah nak tiup..nak putus urat perut rasenya tiup BELON kecik tu…sampai kat umah..ade pulak sepupu dia Syakira..ape lagi memang sronok sangat la bermain BELON kecil & besar…pastu sepah sane sini..ade yg pecah, yg belum tiup…

Yang paling rajin adalah anak kecik saya, Afiqah Qasrina..dia memang tolong kutip dan bersihkan segala barang untuk kakaknya yang berteraburan…semuanya dikutip masuk ke mulut…adoiii..sya nmpak dia pegang belon, ingatkan dia masuk dalam mulut…sya nak korek mulutnya dia mngelak…kuat2 mulutnya ditutup rapat..dalam hati apesal Afiqah ni? Biase kalu ade benda2 yg berkenaan dalam mulut mmg susah dia nak buka…bile tgk balik ade BELON merah kat bawah punggung dia…mungkin dia x makan la…selamat…risau juga kot2 dia telan si BELON tu..mane2 cebis2 yg pecah tu saya buang dan yg belum tiup saya simpan  dalam almari…

Esoknya pulak, balik2 je kje mak saya cakap “ ko tau anak ko berak kuar ape? “ pastu mak saya tanya kt angah “Fiqa berak kuar ape ngah”? haaaa…kuar ape? “mak sya cakap : kuar belon”…haa Fiqa berak belon…Ya Allah nasib baik xde ape2, buatnya belon tu tersekat kat tekak dia ke, kat usus dia ke? Macam mane….syukur xde ape2..mmg kuar elok si BELON tu atas yak yak dia…bahaya betul…tu la dia budak2, mane tau bahaya ke dak…yg dia tau amik masuk mulut…jd mak bapak lah yg kena awasi mereka…peringatan ni..harap2 jgn berulang lg…

asib baik xde ape2, buatnya belon tu tersekat kat tekak dia ke, kat usus dia ke? Macam mane….syukur xde ape2..mmg kuar elok si BELON tu atas yak yak dia…bahaya betul…tu la dia budak2, mane tau bahaya ke dak…yg dia tau amik masuk mulut…jd mak bapak lah yg kena awasi mereka…peringatan ni..harap2 jgn berulang lg…

2 comments:

wan nurul hezrina said...

alamak aii mmg dia telan ek belon2?bahaya sungguh

Orked said...

aha mmg dia telah wan, tu yg nenek dia tkejut bile salin pampers tu..mati2 la ingtkan dia main2 je..nasib baik xde ape2..

tu la, pringatan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails