SaHaBaT IsTiMeWa

Thursday, September 6, 2012

Si Comel xcident...


Malam tadi semangat gosok baju, pkul 2 pagi gatal menmpal batu pada baju..ni gara2 semngat nak sambut jamuan raya di Library. Pagi2 kluar rumah dengan penuh riangnya…hati2 memandu menjadi kewajipan agar selamat sampai ke destinasi yang ditujui. Silap mgalah pada kenderaan yg besar haruslah diutamakan. Setiap undang2 jalan raya mesti dipatuhi sentiasa.

Tiba hati girang berbunga2 bertukar menjadi awan yang kelabu, sedang saya asyik memandu dgn penuh hati2, tiba saya disondol dari tepi oleh Toyota Hilux, seperti nak luruh jantung..berdebar2…hati berkata habis la kete aku…tanpa piker panjang signal pn diberikan agar sicomel dapat berhenti ditepi jalan. Turun2 je tengok…Ya Allah, si comel sya kemek ke dalam…aduhhh bercalar balar badannya..msti sakit dia walaupun cedera ringan.

Namun pemilik Hilux seorang lelaki berbangsa cina tidak mengaku kesilapannya, malah menuduh sya yang salah…sungguh panas terasa hati ini, membuak2 seperti air panas yang sedang mendidih. Dah la salah jalan, kot ye pn nak pergi ke lorong paling kiri yang ko ikut lorong paling kanan sape suruh..da tu salah kan orang…sakit hati betul..pastu siap cakap kete dia pun kemek bumper, lantak p la, ko yang salah…kete ko besar, kete sya kecik…sikecik tu la buah hati pengarang jantung saya. Tanpa dia bagai mana sya nak bergerak ke tempat kerja. Pastu kulur kat saya RM50, dia ingat duit RM50 tu besar sangat..x cukup pun 3 puteri nak beli aiskrim…bukan boleh baiki si comel sya yang kemek tu…xpe, tggu je la, sya da amik no pendaftaran ketenya…minta maaf pn x…geram…

Tapi itulah dugaan, dalam keceriaan terselit kedukaan…harap pemandu2 kereta besar hormatilah pemandu kereta kecik macam saya…

2 comments:

atty's said...

tak guna betul pemandu toyota hilux tu..dah salah tak mengaku..kasi rm50 je..ingat repair basikal ko apa

Orked said...

mmg atty, kalu ingtkan balik..mmg sakit hati ngan cina tu...geram btl..mentang kite ni pompuan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails