SaHaBaT IsTiMeWa

Friday, February 15, 2013

Kami Ber BBQ


Assalamualaikum & Salam sejahtera,

Cuti panjang Tahun Baru Cina baru2 ni anak buah SMS, katenya nak buat makan2 BBQ macam yang selalu buat sebelum ni, katenya dah lame tak buat. Kebetulan semua adik-beradik belah HB balik dan dapat lah kami berkumpul.  Kampung Hb saya ni dekat je, kat Sawah sempadan, Tanjung Karang.

Adik beradik Hb saya 6 orang je, sekali berkumpul memang gamat bagai nak runtuh rumah, dengan keriuhan cucu2nya..

Ayam bakar


Hari tu kite orang plan masak secara gotong-royong, seronok..macam2 ade..antara menu BBQ kami adalah ikan baung asam pedas, ini menu air tangan saya, permintaan dari HB. Ikan fresh tau, hidup2 lagi, kwannya yang menjala. Selain dari tu siakap stim abg piee (abg ipar saya masak), tom yam (kak mil), roti jala (kak miah), udang sweet & Sour (Kak linda), pulut kuning (my MIL), kari ayam & tahu sumbat (kak melah& uji), air koktel & roobeer float, buah tembikai susu (manis gile) + tembikai merah, steamboat pun ade tau dan benda yang boleh dibakar2…daging kambing bakar, ayam, kerang, daging burger…memang kenyang la hari tu.
Ikan Baung Asam Pedas (air tangam saya)

Steamboat

Daging Burger

Daging Kambing

Kerang

Pulut Kuning & Kari Ayam

Siakap stim

Udang Sweet Sour
Tapi hari tu, bukan ahari makan je..kami buat tahlil dan doa selamat untuk family sekali..abg long yang baca, abg long saya ni ustaz, kalu bab doa2 ni Alhamdulillah, kami semua serahkan kat dia…ustaz ramli dan lagi sorang ustaz saipol.Dalam family HB ramai cikgu dan cikgi…abg yang sulung suami isteri cikgu(2 isteri cikgu), kakak no 2 cikgu, yang no 4 pn suami isteri cikgu. Kadang sibuk bercerita hal sekolah je, saya tak leh nak mencelah, tak paham…dengar je la..hee


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails